OCZ hírek

Így alakul az OCZ terméktámogatása a felvásárlás után

Az OCZ-t, pontosabban annak SSD tárolóval foglalkozó divízióját nemrégiben vásárolta meg a Toshiba, melynek keretén belül a márka nem tűnt el, hanem OCZ Storage Solutions névvel folytatja tovább a piacon, immár a nagy japán gyártó lobogója alatt. Egy ilyen felvásárlás sokszor kihatással van a garanciára és a terméktámogatásra is, ami főleg az OCZ esetében érdekes kérdés, hiszen nem csak adattárolókat, hanem más egyéb termékeket, többek között tápegységeket, memóriamodulokat is gyártottak/értékesítettek. Az AnandTech utána járt, hogy a felvásárlással miként alakulnak a garanciális és terméktámogatással kapcsolatos ügyek az újjáalakult cég berkein belül.

Ahogy azt sejteni lehetett, a nem értékesített részlegek termékeinek támogatása a gyártó részéről megszűnik, noha a legfrissebb hírek szerint az OCZ már talált vevőt a tápegység üzletágára is, melyről heteken belül több részlet is kiderülhet. Ami viszont a Toshiba által átvett SSD bizniszt illeti, a Vector és Vertex sorozat, valamint a RevoDrive, RevoDrive 3 és RevoDrive 3X2 teljes körű támogatást és garanciaidőt élvez (a RevoDrive Hybrid tehát nem tartozik ide), ezen termékeket nem érintik a felvásárlással járó körülmények. Az Agility széria tulajdonosai viszont csak 2015. január 22-ig kaptak “haladékot”, a megvásárolt egységekre csak eddig az időpontig érvényes a garancia. A felsoroltakon kívül eső termékek esetében mindenféle támogatást beszüntetett a cég: megszűnik tehát a Core, Apex, Petrol, Octane, Solid, Colossus, IBIS, Enyo, Nocti, Summit, Synapse, Onyx, Solid, valamint a RevoDrive Hybrid és az OCZ SATA I/SATA II SSD-kre vonatkozó mindenféle jótállása és támogatás.

Mindez felveti a kérdést, hogy miként hat ez azokban az EU országokban (köztük a Magyarországon) értékesített termékekre, ahol a vásárlónak a kereskedő biztosítja a garanciát, nem pedig a gyártóval van közvetlen “szerződése”. Nos, ez esetben a kereskedőnek a törvény szerint teljesítenie kell a vállalást (tehát javítani, cserélni vagy a bizonyos esetben a vételárat visszatéríteni) az emiatt esetlegesen keletkező terhét pedig a gyártónál kell érvényesítenie – feltéve, hogy tudja.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük